De campagnematerialen zijn onder embargo tot en met maandag 1 april.
Het eten van voedingsmiddelen uit de Schijf van Vijf is de basis van een gezonder voedingspatroon. Naast het verbeteren van de voeding en de omgeving wil de Nederlandse overheid de consumenten helpen om ook zélf bewuste betere keuzes te maken. Om consumenten te stimuleren voedingsproducten met een betere samenstelling te kiezen is Nutri-Score in januari 2024 geïntroduceerd als voedselkeuzelogo. Nutri-Score is een hulpmiddel voor consumenten om binnen een productcategorie eenvoudig te kunnen kiezen voor het product met de betere samenstelling. De Nutri-Score is een aanvulling op de bestaande voedingsvoorlichting. De Schijf van Vijf blijft leidend voor de voorlichting over een gezond voedingspatroon.
Meer weten? Kijk op www.nutriscore.nl.
Materialen en looptijd campagne
Er zijn diverse communicatiematerialen ontwikkeld die je kunt gebruiken om bekendheid te geven aan de campagne van Nutri-Score. Deze vind je hieronder. Heb je een vraag over de campagne? Stuur een mailtje naar campagnemanagement@minaz.nl.
De campagne loopt van dinsdag 2 april tot en met zondag 5 mei. De buy-out van de materialen geldt tot 2 april 2025.
Documenten
- Persbericht
- Veelgestelde vragen (FAQ)
- Communicatieleidraad
- Infographic (digitaal en print)
- Logo’s
TV commercial
Online video
Animatie
Socials
Socials 10s beschikbaar voor social feed (4x5) en social story (9x16).
Materiaal om te printen is beschikbaar met en zonder snijlijnen in de formaten 210x270 en 266x190
Download print materiaal