De campagne ‘Leren op de werkvloer levert aardig wat op’ focust op de waardevolle leermomenten die vaak onopgemerkt plaatsvinden in alledaagse werksituaties. In deze toolkit vind je de materialen om de campagne via eigen kanalen te ondersteunen. Ook vind je hier de thematiek 'Vandaag gedaan, vandaag geleerd' om toe te passen in jouw communicatie over leercultuur.
Achtergrond
De noodzaak voor een leven lang ontwikkelen groeit, de urgentie wordt echter niet overal gevoeld. Het is belangrijk om een sterke leercultuur te ontwikkelen, waarin leren en ontwikkelen de normaalste zaak van de wereld is voor iedereen en in alle bedrijven en organisaties. Met de campagne 'Leren op de werkvloer levert aardig wat op’ wil het ministerie van SZW hier graag aan bijdragen. Er zijn al veel initiatieven op het gebied van het stimuleren van leercultuur. Deze initiatieven gaan bij elkaar optellen door de communicatie samen te brengen onder de noemer 'Vandaag gedaan, vandaag geleerd’. Met deze slogan wordt leren voorgesteld als iets kleins en plezierigs, wat ogen opent voor de waar de van informele leermomenten op het werk en bijdraagt aan een sterkere leercultuur.
Vragen over de campagne
Heb je vragen over de materialen of de campagne? Stuur dan een mail aan mijnleercultuur@ptvt.nl
Documenten
- Handleiding campagne toolkit Vandaag gedaan, vandaag geleerd
In de handleiding vind je een introductie tot de toolkit, uitleg over leren op de werkvloer met voorbeelden, uitleg over de campagne en het koepelthema, voorbeeldteksten voor sociale media, DM en een nieuwsbrief en het SZW persbericht.
- Stijlgids Vandaag gedaan, vandaag geleerd
- Persbericht
Logo en fonts
Download font Nunito en logo (eps en png)
Campagnebeelden
Download de campagnebeelden
Key visuals
Download de key visuals
Socials
Download de socials in formaat 1x1
Video's
Download de video's 15s en 20s in formaat 16x9.
Download de video's 15s en 20s in formaat 1x1.