De campagne 'Je spullen een tweede leven geven. Een goede gewoonte’ is een initiatief van het Ministerie van Klimaat en Groene Groei, en heeft als doel mensen bewust te maken van het feit dat levensduurverlenging van spullen bijdraagt aan het tegengaan van klimaatverandering, en ze te laten zien hoe ze daaraan bij kunnen dragen (door het vaker repareren, verkopen of weggeven van spullen). Op de website zetookdeknopom.nl kan de doelgroep informatie en tips vinden.
Materialen
De rijksoverheid stelt materialen van deze campagne ter beschikking voor iedereen die hier aan wil bijdragen. De campagne is onderdeel van de koepelcampagne Zet ook de knop om. Het beeldmerk en de campagnehuisstijlgids van de koepelcampagne vindt u hier [link naar Zet ook de knop om | Campagnetoolkits.nl].
De campagnematerialen mogen gebruikt worden tot uiterlijk 20 mei 2025.
Je spullen een tweede leven geven. Een goede gewoonte.
De bank, onze spijkerbroeken en telefoons. Het kost allemaal energie, water en grondstoffen om te maken én te vervoeren. Wist je dat zo’n 12 procent van de CO2 die we thuis uitstoten, komt door nieuwe spullen en kleding? Daarom is spullen een tweede leven geven een goede gewoonte. En het fijne is: het geeft ook een goed gevoel. Voor jezelf, als je bijvoorbeeld lekker aan het klussen bent geslagen. Voor de aarde, als je zuiniger met je spullen omgaat. En voor de ander, als jouw spullen een nieuwe eigenaar krijgen. Doe je ook mee?
TV commercial
Download de TV commercial (20 sec en 27 sec)
Online video
De online video's zijn beschikbaar in verschillende formaten en diverse varianten.
Download de online video's
Social media uitingen
De social media uitingen zijn beschikbaar in 3 varianten van 10 sec.
Download de social media uitingen.
Social media - traffic
Download de vijf verschillende versies in de formaten 1000x1500, 1080x1080 en 1080x1920
Poster A0
Download de poster (A0 , met snijlijnen)
Download materiaal - print