Campagne Hey, het is oké

De campagne 'Hey, het is oké' is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Doel van de campagne is het normaliseren van praten over beginnende mentale klachten, zoals prestatiedruk of eenzaamheid, onder jongeren. Daarnaast biedt de campagne handvatten voor een succesvol gesprek.

Looptijd campagne

De campagne loopt van 3 juni t/m 28 juli 2024. Rechten van de beelden uit de campagne zijn tot en met 3 juli 2025 afgekocht. Let op: de rechten zijn voor out of home-inzet alleen afgekocht gedurende de campagneperiode.

Materialen

Op deze pagina vind je verschillende communicatiematerialen die je kunt gebruiken om bekendheid te geven aan dit onderwerp. Zoals posters, social posts en videomateriaal.

Contact

Heb je een vraag over het campagnemateriaal of over de campagne zelf, neem dan contact op met campagnemanagement@minaz.nl.

Beeldmateriaal

Fotomateriaal om te gebruiken in kader van de campagne.

Campagnebeelden
Logo's voor print (CMYK) en online (RGB).

Kernboodschap

“Praten lucht op als je je niet oké voelt. Begin het gesprek op jouw manier.”

Posters

Er zijn drie varianten van de posters beschikbaar. Voor zowel print (met en zonder snijtekens) als online (DOOH). Op verzoek kunnen gemeenten, GGD’en en maatschappelijke organisaties het eigen logo toevoegen of de posters in A0-formaat ontvangen. Wilt u graag inhaken op de campagne en het eigen logo toevoegen? Of wenst u de posters in een ander formaat te ontvangen? Stuur dan een mailtje naar: campagnemanagement@minaz.nl

Download hier de verschillende varianten van de posters.

Online video

De online video’s (twee varianten) zijn hier te downloaden.
Formaat: 16x9 (20 sec) met en zonder ondertiteling

Social

De social video’s (twee varianten) zijn hier te downloaden.
Formaat: 9x16 (6 sec)

Voorbeeld social media copy

Download hier de copy